خواص انواع گوشت

خواص ماهی قزل

خواص ماهی قزل آلا

ز خاصیت ماهی قزل آلا می توان به کالری کم و منبع خوبی از پروتئین و چربی سالم اشاره کرد. 

قزل آلا دارای پروتئینی به نسبت بالا است. مصرف پروتئین برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است. آنها ساختار های حیاتی برای عضلات، پوست، مو، ناخن، خون و غضروف هستند. حتی  آنزیم های موجود در بدن  از پروتئین ساخته شده اند. هر صد گرم گوشت قزل آلا حاوی ۲۰ گرم پروتئین است.

از خواص ماهی قزل آلا پروتئین  بسیار قابل دسترس است. پروتئین قزل آلا  حاوی غلظتهای زیادی از اسیدهای آمینه ضروری است.

پتاسیم

از جمله مواد معدنی مهم برای بدن که کمتر به آن توجه می شود پتاسیم است. همانطور که آمار در مرکز کنترل و پیگیری از بیماری ها نشان می دهد بزرگسالان، نوجوانان و زنان باردار لازم است که روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. این در حالیست که ماهی قزل آلا دارای ۳۸۱ میلی گرم پتاسیم است. بنابراین شما با خوردن این ماهی ضمن بهره مند شدن از خواص بیشما آن، یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم خواهید داشت که باعث کاهش بیماری های کلیوی، همچنین کاهش سکته و استرس می شود.

فسفر

فسفر نیز از دیگر عناصر بسیار مهم در بدن انسان می باشد. مهم ترین نقش فسفر در بدن را در کنار کلسیم و در دندان و استخوان ها می توان دید. همچنین شما با خوردن مواد غذایی شامل فسفر همچون ماهی قزل آلا باعث درست عمل کردن سیستم گوارش و سلامت کلیه های خود خواهید شد.

ویتامین B

تمامی ویتامین های گروه B در ماهی قزل آلا وجود دارد. از جمله خواص این ویتامین جلوگیری از کم خونی، سلامت سیستم عصبی و سلامت پوست می باشد.

سلنیوم

شاید شما هم کمتر نام این ماده معدنی مهم را شنیده باشید اما نقش بسیار پر رنگ سلنیوم در باروری، عملکرد درست مغز و سیستم ایمنی بدن ضروری است. ماهی قزل آلا سرشار از سلنیوم می باشد و می تواند در کنار ویتامین E در بدن از سرطان ها و آفتاب سوختگی جلوگیری کند

آهن

ماهی قزل الا دارای مقادیر مناسبی از آهن می باشد که از کم خونی جلوگیری کرده و باعث مقاوم شدن سیستم ایمنی در برابر بیماری ها و میکروب ها می شود. همانطور که می دانید آهن باعث تسریع فرآیند التیام زخم ها در بدن شده و همچنین باعث درخشندگی و سلامت پوست و مو در بدن می شود.

چربی امگا ۳

از چربی های بسیار مفید و مهم برای بدن می باشد که بدن انسان توانایی تولید آن را نداشته و فقط از طریق غذا باید دریافت شود. ماهی قزل آلا سرشار از چربی امگا ۳ بوده که از پیری زودرس، آلزایمر، ورم مفاصل و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *